طراحی و بازسازی مدرسه توانبخشی در اسپانیا شامل بازسازی و برنامه ریزی مجدد ساختمان پیش دبستانی بود تا بتواند آن را با روش جدید آموزشی که در این مرکز تدریس می شود ، تطبیق داده شود.
ساختمان اصلی در سال 1974 توسط معماران Arechavaleta و Uriarte ساخته شده بود ، از چراغهای بزرگ خطی به سمت شرق تشکیل شده و در حجمی پله ای سازمان یافته شده است. فضای داخلی توسط یک شبستان مرکزی بزرگ در دو طبقه و چند کلاس درس 45 متر مربعی در بال شرقی و بال غربی ساخته شده است. این ساختمان که معماری بسیار ارزشمندی دارد ، برای انطباق با سیستم جدید آموزشی ، بیش از اندازه محصور شده است و مشکلاتی نظیر سختی در عبور و مرور و سیستم های سرمایشی و گرمایشی را در خود داشت.
مطالب پیشنهادی : بازسازی مدرسه مونکگارد توسط دورته ماندروپ
روند بازسازی مدرسه
بازسازی مدرسه می بایست با ایجاد فضاهای بزرگ چند منظوره بزرگ ، کلاسهای کلاسیک را تغییر داده و قانون 1 کلاس برای هر 25 دانش آموز و به متراژ 50 متر مربع را که توسط آموزش و پرورش تعیین شده است ، رعایت کند.
این مداخله شامل طراحی برخی اشیاء چند منظوره بود که به دلیل قرارگیری و عناصر موجود در آنها ، قادر به ساختن و تقسیم فضا و برآورده کردن نیازهای خاص در هر منطقه هستند.
مطالب پیشنهادی : طراحی ورودی دانشگاه گیلان توسط آقای حاجی زاده و همکاران در رشت
با هر عنصر به عنوان یک تکه مبلمان که می تواند چندین عملکرد داشته باشد ، برخورد شده است. به این ترتیب ، بخش های ثابت ، متشکل از صفحه نمایش ، به کمد های هر دانش آموز تبدیل شده اند. .
استراتژی ماده شامل ایجاد یک ظرف بزرگ خنثی و سفید است که در آن اشیاء ساخته شده از چوب کاج چند لایه و تخته سه لا از توس قرار داده شده است. اتمسفری که بهینه سازی نور طبیعی و احساس آرامش را به دنبال داشته است.
منبع : archdaily