ایده اولیه معماری مرکز آموزشی معلمان ، نزدیکتر کردن فضا های مختلف و همچنین استفاده از نور طبیعی و بافتی که پوست سرامیکی را فراهم می کند ، بوده است. نوع طراحی این ساختمان آموزشی از ابتدا به استدلال پروسه پروژه مرتبط بوده است. طبقه همکف به عنوان یک فضای فشرده شده توسط خود ساختمان در طبقه فوقانی آن پیش بینی شده است. می توان گفت پروژه ساختمان محوطه سرامیکی کلاس های درس آنهاست که روی نقشه قرار گرفته است.
این رویکرد اساسی از راه حل ساختاری اتخاذ شده توسط مرکز آموزشی معلمان پروژه بر اساس مطالعه بخش حاصل شده است. مرکز آموزشی معلمان شامل دو طبقه فوقانی کلاس های درس و ادارات هست که به یکدیگر نزدیک هستند و در زمان رسیدن صرفه جویی شده است . همچنین در زیر آن مناطق مشترک در ادامه تراس های محوطه سازی بیرونی توسعه یافته اند.
مطالب پیشنهادی : طراحی مرکز تحقیقات تخصصی مهندسی پزشکی و دانشگاه با آخرین پیشرفت های روز دنیا
مکان قرار گیری بخش های مختلف ساختمان آموزشی
این ساختمان در چهار سطح ساخته شده است: دو زیر زمین ، پارکینگ و سه طبقه زیر زمین که شامل برنامه تقسیم شده در شش منطقه است: مناطق مشترک ، واقع در طبقه همکف و عمدتاً از مناطق زیر تشکیل شده است: مناطق هشتی ، کافه تریا ، کتابخانه ، سالن اجتماعات ، سالن ورزشی ، فروشگاه لوازم التحریر ، بخش فتوکپی.
منطقه آموزشی ، واقع در طبقه اول و بخشی از طبقه دوم ، شامل کلاسهای درس و کارگاههای آموزشی دانش آموزان است. منطقه دپارتمان ، متشکل از دفاتر و محل های جلسات و معلم مشاوره نیز در طبقه دوم قرار دارد.
منطقه مدیریت واقع در طبقه همکف است. محوطه پارکینگ ، که در زیرزمین ساختمان قرار دارد ، ظرفیت 300 اتومبیل را داراست و بسیار بهینه و کابردی طراحی شده است.
مطالب پیشنهادی : طراحی و بازسازی مدرسه توانبخشی در اسپانیا
منبع : archdaily