طراحی موزه

طراحی بخش داخلی موزه Boijmans Van Beuningen و Museo Nacional del Prado

 موزه Boijmans Van Beuningen و Museo Nacional del Prado در مادرید هر دو مجموعه بی نظیری از طرح های پیتر پاول روبنس دارند (Siegen 1577-Antwerp 1640). سالهاست که آنها آرزو دارند که بهترین آثار را از مجموعه های خود گرد هم آورند و آنها را با شاهکارهای سایر موزه ها تکمیل کنند تا نمای کلی بی سابقه ای ایجاد کنند.

روبنس استاد نقاشی با رنگ روغن بود. او نخستین هنرمندی بود که بسیاری از ترکیب های مهم خود را با نقاشی طرح های روی تابلو آماده کرد.

طراحی موزه1

طراحی موزه2

طرح های روغن روی پانل روبنس که برای تهیه آثارش آماده شده است ، نسبتاً اندک هستند. روبنس تمام این طرح ها را به تنهایی نقاشی کرده و از لحاظ کارایی بزرگ که برای آنها استفاده شده ، به طور قابل توجهی کوچکتر هستند.

وقتی طرح ها در مجاورت نقاشی های بزرگ بر اساس آنها قرار می گیرند ، آثار بزرگ به ناچار بیشترین توجه را به خود جلب می کنند. هدف از این نمایشگاه تمرکز روی طرح های کوچکتر بود. با استفاده از وسایل مکانی به عنوان چشم انداز و جهت گیری ، سعی شده طرح ها در پیش زمینه قرار گیرند.
روبنس در سال 1600 به ایتالیا رفت و در سال 1604 از جنوا بازدید کرد. او از زیبایی کاخ های آنجا تأثیر گرفت که کتابی دو جلدی با عنوان “Palazzi di Genova” را درسال 1622 منتشر کرد. این تنها رساله صرفاً معماری وی است. این زبان این نقشه ها است که الهام بخش چیدمان این نمایشگاه شده است.

طراحی موزه3

در طراحی موزه معماران تاریخ کلاسیک و داستان مدرن را به عنوان نقطه شروع طراحی قرار داده اند.

طراحی موزه4

طراحی موزه5

طراحی موزه6

طراحی بخش داخلی موزه

در طراحی بخش داخلی موزه المان های مختلفی به کار استفاده شده است .وقتی از ورودی وارد  می شوید ، یک مسافت ایجاد شده و فقط منظره ای از آشیل را که در بین دختران لیکومد قرار گرفته ، وجود دارد. شما وارد محیط داخلی  می شوید: یک فضای مربع با یک چراغ دور سر بالا. در سمت راست ، کار تمام شده را که از ماسک زدن آشیل ، که از پرادو گرفته شده است ، می بینید. در سمت چپ سه ورودی از قلب نمایشگاه را مشاهده می کنید.

مطالب پیشنهادی : رونمایی از پروژه گالری های موزه هنر دنو (DAM) توسط OMA

طراحی موزه7

بعد از عبور از یکی از سه ورودی است به مجسمه کشتی گیران به قلب نمایشگاه می رسید. آثاری را از دوره ایتالیایی کلاسیک و روبنس نیز وجود دارد. در فضای مستطیل اطراف آن ، دیوارها را ضخیم تر شده تا یک مقیاس کلاسیک جدید را معرفی شود. معماران در آن دیوارها سوله هایی ساخته اند که در آنها توانستند آثار را به طور مؤثر روشن کنند.

طراحی موزه8

طراحی موزه9

در یک طرف تابلوی بزرگ The Wrath of Achilles آویزان شده است. از طرف دیگر ، یک صفحه نمایش دایره ای با 9 طرح کوچک روغن وجود دارد که مشرف به “The Triumph of Bacchus” هستند.

روتردام ، سرزمینهای شمالی
معماران: Ard de Vries Architecten
مساحت: 1500.0 متر مربع
سال: 2018
عکس ها: کیم زوارتز

منبع : archdaily

 

گالری عکس ها

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

#برچسب

مجموعه های فرهنگیمعماری

مطالب مرتبط

دفتر مرکزی فانتونی / معماران پوست 3

طراحی دفتر مرکزی فانتونی توسط معماران پوست سوم

طراحی باشگاه فایت باکس -شعبه مجموعه ورزشی انقلاب، دفتر معماری IID

خانه در ساحل آلنتجو-4

ویلا ی در ساحل آلنتجو که احترام به طبیعت در معماری را معنی کرده است

طراحی مدسه و مهد کودک14

طراحی مهد کودک و پیش دبستانی Skälby در سوئد با تم رنگ های گرم

دورته ماندروپ

دورته ماندروپ برنده مسابقه،برای طراحی ساختمان فرهنگی نهنگ در نروژ شد

طراحی پارکینگ/پیوند شهری3

طراحی و ساخت پارکینگ برای ایجاد و برقراری پیوند شهری در گالتزارابوردا

پروزه سیستم انبار

طراحی و ساخت پروژه دو منظوره تجاری و اداری در کرج

طراحی و ساخت پروژه ساختمانی در محمدشهر واقع در حومه تهران

طراحی و ساخت پروژه ساختمانی در محمدشهر واقع در حومه تهران

خوابگاه جوانان ورزشی 3

طراحی و ساخت خوابگاه جوانان ورزشی در بایرویت آلمان

فهرست
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x