حمل و نقل عمومی-1

آیا شهرها باید حمل و نقل عمومی را رایگان کنند؟222

در سراسر جهان ، شهرها “صفر زمین” نابرابری و عدم ثبات هستند. دو شهر بزرگ ایالات متحده ، نیویورک و لس آنجلس نیز دو شهر نابرابر هستند و یک سوم فقیرترین 10 درصد خانواده های انگلیس در لندن زندگی می کنند. در همین حال ، دو سوم انرژی جهان و 70 درصد انتشار جهانی کربن به شهرها تعلق می گیرد. این مسئله به این سؤال می انجامد که چگونه تکامل سیاست های عمومی و طراحی شهری می توانند به طور استراتژیک با این دو مسئله رو به رشد مبارزه کنند. در سرتاسر جهان ، شهرها به عنوان بخشی از راه حل به دنبال تحرک هستند و بویژه سؤال ساده ای را مطرح می کنند: اگر حمل و نقل عمومی رایگان بود؟

امروزه تقریباً 100 شهر در سراسر جهان حمل و نقل عمومی رایگان با تمرکز سنگین در اروپا ارائه می دهند. آینده ترانزیت ، چه از منظر عملیاتی و چه از نظر معماری ، از اواخر اوج باعث افزایش علاقه در بین معماران و شهرسازان شده است ، در حالی که ArchD Daily سال گذشته با افزایش 206 درصدی دیدگاه های مقالات مربوط به حمل و نقل عمومی در مقابل سال 2018 ، همراه با 143 افزایش در میزان خوانش مقالات مرتبط با تحرک.

دلایل بیشماری برای تشویق دسترسی به وسایل نقلیه عمومی وجود دارد. به ازای هر 1 دلار سرمایه گذاری در حمل و نقل عمومی ، حدود 4 دلار بازده اقتصادی ایجاد می شود ، در حالی که 10 میلیون دلار سرمایه گذاری در حمل و نقل عمومی 30 میلیون دلار افزایش فروش تجاری ایجاد می کند. مردم همچنین با ایمنی در مسافرت با وسایل نقلیه عمومی ، خطر تصادف 90٪ در مقابل حمل و نقل خصوصی کاهش می یابد. از منظر زیست محیطی ، حمل و نقل عمومی در حال حاضر 4.2 میلیارد گالن بنزین بنزین در آمریکا و 37 میلیون تن کربن را ذخیره می کند. از آنجا که اتوبوسها 20٪ مونوکسید کربن کمتر و 25٪ اکسید نیتروژن کمتر در هر مایل مسافر در مقابل اتومبیل های تک سرنشین دارند ، حمل و نقل عمومی نیز برای سلامتی عمومی بهتر است.

مزایای استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی آشکار است ، اما اثرات آزادسازی کل سیستم های عمومی در نقطه استفاده بیشتر مورد اختلاف است. در حالی که مطالعات ، سناریوها و مدل های شبیه سازی می توانند شاخص های محدودی ارائه دهند ، اما اثرات حمل و نقل عمومی رایگان در اقدامات واقعی در شهرهایی که قدم شجاعانه برداشته اند دیده می شود.

حمل و نقل عمومی-2
اروپا در حمل و نقل عمومی رایگان پیشرو است. از اول مارس سال جاری ، لوکزامبورگ اولین کشوری خواهد بود که سیستم خود را برای همه شهروندان آزاد می کند. با توجه به رفت و آمدهای طولانی و ردپای کربن کشور ، این اقدام جدید امیدوار است که برخی از بدترین ازدحام ترافیک جهان را کاهش دهد ، در حالی که لوکزامبورگ در حال حاضر بیشترین تعداد اتومبیل را در هر جمعیت در اروپا دارد. اقدام به آزاد سازی وسایل نقلیه عمومی یک روند فزاینده بوده است که با ابتکارات قبلی ، این سیستم برای افراد زیر 20 سال رایگان ساخته شده و برای دیگران نیز یارانه می گیرد. دولت معتقد است كه آزاد كردن این سیستم باعث صرفه جویی در جمع آوری کرایه ، پلیس و اداره خواهد شد.

فرانسه همچنین به مرکزی برای ابتکارات رایگان حمل و نقل عمومی تبدیل شده است. از آنجا که این کشور متعهد شده است که فروش بنزین و دیزل را تا سال 2040 ممنوع کند و حضور آنها در پاریس را در همان سال ممنوع اعلام کند ، دسترسی به وسایل نقلیه عمومی اهمیت دیگری پیدا کرده است. امروز 23 شهر فرانسه حمل و نقل عمومی رایگان ارائه می دهند. بزرگترین آن دانکرک است که 257000 نفر ساکن آن از سیستم اتوبوس آزاد بهره مند شده اند که در روزهای هفته 60٪ و در آخر هفته 100٪ افزایش از شبکه استفاده کرده است. 48٪ از کاربران می گویند که اتومبیل خود را در خانه رها می کنند ، در حالی که 5٪ اتومبیل های خود را به طور کامل فروخته اند.

حمل و نقل عمومی-3

پاریس همچنین در حال کاهش فشار مالی حمل و نقل عمومی است. در سپتامبر سال 2019 شاهد امتیازات جدیدی در سراسر منطقه بزرگ پاریس بود که شامل مسافرت رایگان مترو و اتوبوس برای افراد زیر 11 سال ، از جمله افراد غیر تبعه ، و سفر رایگان برای افراد دارای معلولیت زیر 20 سال است. علاوه بر این ، دانش آموزان دبیرستانی بین 14 تا 18 از امتیاز 50٪ و همچنین اشتراک سهمیه دوچرخه در طرح ولیب این شهر برخوردار خواهند شد.

در زمان اعلام ، ووشیچ کبلوشی ، کارشناس حمل و نقل دانشگاه آزاد بروکسل خاطرنشان کرد: “استفاده از میان گروه های آسیب پذیر – بیکاران ، سالمندان و جوانان که درآمد طبقه متوسط ​​ندارند – با لغو کرایه ها بطور چشمگیری افزایش می یابد. این شهر برای آنها بسیار بیشتر می شود. آنها می توانند به دنبال شغل باشند و از فعالیت ها و مؤسسات فرهنگی بهره ببرند. این استدلال مخصوصاً در متن فرانسه وجود دارد. ”

حمل و نقل عمومی
در حالی که اروپا به الگویی برای حمل و نقل عمومی رایگان تبدیل شده است ، شهرهای ایالات متحده نیز شروع به اتخاذ تدابیر مشابهی می کنند. سال گذشته ، کانزاس سیتی اعلام کرد که سیستم اتوبوس خود را آزاد خواهد کرد و 8 میلیون دلار برای حمایت از اقدامی با هدف مقابله با نگرانی های نابرابری و پایه گذاری تلاش های این شهر برای مقابله با بحران آب و هوا ، اختصاص داده است. المپیا ، واشنگتن نیز اخیراً اعلام کرده است که آنها از این پرونده پیروی می کنند.

در ایالت لیبرال ماساچوست ، تعدادی از شهرها و شهرها در حال بررسی و اجرای سیستم های رایگان هستند. مطابق گزارش نیویورک تایمز ، دومین شهر ورشستر بزرگ ایالات متحده در نظر دارد کرایه اتوبوس را در حرکتی که انتظار می رود بین 2 تا 3 میلیون دلار در سال هزینه کند ، در نظر بگیرد. در همین حال ، لارنس MA ، شهری با قدمتی حدود 80000 نفری ، در سپتامبر 2019 یک برنامه آزمایشی دو ساله را برای لغو کرایه اتوبوس ها آغاز کرد و منجر به افزایش 24 درصدی استفاده از سیستم آنها شد.

بوستون همچنین در حال بررسی امکان سنجی چنین سیستمی است. رئیس شورای شهر ، کیم جانی ، این اقدام را عامل اصلی در رفع نابرابری های اجتماعی و نژادی می داند و می گوید: “به این فکر کنید که چه کسی از اتوبوس های ما استفاده می کند. فقر. »جانی پیشنهاد کرده است کرایه های کرایه های مسیرهای کلیدی از طریق محلات کم درآمد شهر را لغو کند.

با این حال ، این ایده در بوستون از حمایت متفق القول برخوردار نشده است. به گزارش نیویورک تایمز ، به نقل از نیویورک تایمز ، شهردار ماری والش نسبت به امکان سنجی مالی این طرح احتیاط نشان داده است ، در حالی که برایان کین معاون مدیر مشاوره MBTA ، که نظارت بر مخارج سیستم را بر عهده دارد ، گفت: “هیچ چیز رایگان نیست. کسی مجبور به پرداخت است. بوستون دارای رانندگان با بالاترین هزینه در اتوبوس در کشور است. آنها به صورت رایگان کار نمی کنند. آنها می گویند که یک سیستم رایگان به معنای از دست دادن 109 میلیون دلار در سال 2019 توسط کرایه ها است. حامیان یک سیستم آزاد با این اختلاف نظر دارند و گفتند که این سیستم 36 دلار هزینه خواهد داشت. با افزایش 2 درصدی مالیات بر سوخت شهر پرداخت می شود. در این ماه ، این ایده توسط هیئت تحریریه The Boston Globe تأیید شد.

حمل و نقل عمومی-4

به عنوان معماران ، شهرستانی ها و طراحان ، تمرکز ما بر روی حمل و نقل عمومی اغلب بر روی زیبایی شناسی و مفاهیم جدید مانند Hyperloop یا Uber Skyports پایه گذاری شده است. با این حال ، شیوه هایی که سیستم های موجود توسط دولت مدیریت و سرمایه گذاری می شوند نیز باید در صدر بحث قرار بگیرند. تغییر چگونگی دسترسی و استفاده مردم از وسایل نقلیه عمومی موجود می تواند بسیار مقرون به صرفه تر و از نظر زیست محیطی مسئولیت پذیرتر از پیشنهاد گزینه های حمل و نقل رادیکال که نیاز به هزینه انرژی ، مواد و بودجه جدید دارند ، اثبات شود. افرادی که در شکل گیری سیستم های حمل و نقل شهری اعم از معماران ، شهرنشینان و یا سیاست گذاران مشغول به کار هستند ، باید آماده باشند تا با زیرساخت های مالی و اقتصادی جسورانه و چشم انداز باشند ، همانطور که با سیستم های فیزیکی هستند. کار مقدماتی در حال حاضر وجود دارد.

سایت

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments

#برچسب

ااادر حال ویرایش

مطالب مرتبط

دفتر مرکزی بانک فوره 7

دفتر مرکزی بانک فوره / ساریوا + همکار

نرم افزار Twinmotion-2

ویژگی های نرم افزار Twinmotion برای معماران222

طراحی کلبه(خانه)کوچک زیبا

KODA/طراحی کلبه(خانه)کوچک زیبا در استونی

خانه ویستا-11

خانه ویستا در آفریقای جنوبی

طراحی ویلا لاکچری-3

ویلا-911/طراحی ویلا لاکچری در ویتنام

12 سبک مهم مدرنیستیرا

12 سبک مهم مدرنیستیرا در این مقاله بخوانید222

میدان جدید پورمتکستا11

میدان جدید پورمتکستا

وینکرک

20 دکوراسیون طاووس رویایی در اتاق خواب

اتاق خواب مردانه 11

30 ایده اتاق خواب مردانه Evoking Style

فهرست
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx